Budgetbeheer

Bij budgetbeheer wordt uw budget beheerd. Budgetbeheer is geschikt voor u als u geen problematische schulden hebt, maar toch hulp nodig hebt bij uw financiën. Hebt u bijvoorbeeld nooit goed geleerd om uw geldzaken te regelen en gaat u net op uzelf wonen? Of heb u geen schulden, maar houdt u nooit wat over aan het eind van de maand? Dan is budgetbeheer voor u misschien een oplossing. Samen met u zullen wij orde houden in uw financiële situatie. Dit zorgt voor rust en overzicht.

Wat doet een budgetbeheerder?

We spreken samen af wat Bewindvoering Wolvega voor u doet. Alle post die u zelf ontvangt stuurt u door en Bewindvoering Wolvega zorgt voor betaling van uw, vooraf afgesproken, lasten. Bij budgetbeheer doet Bewindvoering Wolvega, afhankelijk van het afgesproken pakket, het volgende voor u:

  • in kaart brengen samenstelling vermogen, zoals: inkomsten en uitgaven.
  • bijstaan bij reguliere werkzaamheden i.v.m. inkomen, zoals aanvragen inkomen en toeslagen en regelen van bankzaken;
  • het regelen van de financiële huishouding, inclusief belastingaangifte box 1 over het laatste belastingjaar, kwijtschelding verzoeken van heffingen, aanvragen (bijzondere) bijstand en huurtoeslag. E.e.a. is afhankelijk van het gekozen pakket van budgetbeheer;
  • het treffen van een enkele betalingsregelingen ten aanzien van een kortdurende achterstand;
  • het hebben van regelmatig contact met u binnen redelijke grenzen;

Budgetbeheer is niet mogelijk bij schulden, dit is namelijk wettelijk niet toegestaan. Bewindvoering Wolvega kent twee mogelijkheden van budgetbeheer, namelijk Budgetbeheer Basis (betaling van huur, gas, water, licht, zorgpremie en drie overige betalingen)en Budgetbeheer Compleet (verzorgen van alle betalingen).

Hoe gaat het in zijn werk?

Nadat u zich hebt aangemeld, via e-mail, telefoon, begeleiding of via uw werkgever, plannen we een kennismakingsgesprek. Eventueel plannen we een intakegesprek waarbij we dieper ingaan op uw situatie. Na het gesprek ontvangt u een verslag van het gesprek. We spreken af wanneer het budgetbeheer start. Tijdens het budgetbeheer hebben we minimaal een keer per twee maanden telefonisch contact.

Voor de kosten van budgetbeheer verwijzen we u naar “downloads” kopje “tarieven”.

Wilt u hulp? Kom dan in actie en bel of mail met ons!